Anglie Francie Nemecko Madarsko Italie Jamajka Slovensko Spanelsko Turecko Skotsko Sardnie Cesko Bulharsko Andorra Monako Vatikan Slovinsko Chorvatsko Bosna Rakousko Belgie Jersey Gibraltar

Sunday, December 11, 2005

Londýnské autobusy

Jak už zde bylo řečeno, na konci listopadu jsme vyrazili na pět dní do Londýna. Jen tak se podívat, nic velkého. Ani jsem o tom nechtěl psát, ale nedá mi to a napíšu alespoň menší glosu na téma dopravy po Londýně.

Jako vždy začnu trochu ze široka a to střelbou do vlastních řad, tedy spíš na sebe :-)
Když jsme letěli letadlem, tak vedle nás seděli nějací cestovatelé s perfektně naplánovaným výletním řádem. Jedním z bodů bylo, že si koupí travel kartu. Ano, tu za těch 24 liber. Celou cestu jsem se jim v duchu smál - takové mrhání penězmi ! Vždyt bus pass se dá koupit za polovic a je o zábavu postaráno...

Po příjezdu a ubytování to také tak vypadalo. Ovšem problém nastal, když jsme se v pátek rozhodli navštívit Imperial War Museum....
Nejdřív jsme se celkem snadno dostali na Elephant&Castle a pak pěšky do muzea, ale večerní cesta do Roehamptonu ... Cesta trvala hodně přes dvě hodiny a to už nás pomalu opouštěla dobrá nálada. To samé v sobotu a v neděli také. Prostě hromadu času jsme zabili v autobusech.

Například dostat z Hammersmithu na London Bridge byla otázka dvou hodin ! Přitom je to 10 stanic metra ...
A to uplne nejlepší přišlo na závěr našeho pobytu.

V úterý ráno jsme vyrazili domů. Tedy na letiště. Plán byl prostý - letadlo letí v 13:50, takže bychom tam měli být kolem 12:00. Tzn. jet autobusem kolem 10:30 - kdyby byla zácpa a další nepředpokládaná zdržení.
Ovšem to jsme netušili, že tímto zdržením může být i možnost, že autobus na naši zastávku nepřijede vůbec ! Ano a stalo se. Autobus v 10:30 vůbec nedorazil. Po krátké úvaze jsme se tedy přesunuli ze zastávky Finsbury Square na Liverpool Street Station, kde byla jeho druhá zastávka. Tam nám jistá postarší dáma oznámila, že tento autobus před 5 minutami odjel ... Moje rozhořčení neznalo mezí ! Museli jsme čekat ještě hodinu na další autobus a přitom trnout, jestli zde vůbec bude zastavovat. Naštěstí se tak stalo a v 11:30 jsme opustili Londýn.
Řidič jel jak o život, takže v 12:30 jsme již stáli na letišti a v poklidu počkali na letedlo. Ale!

Na základě této zkušenosti jsme si dali jasný závazek. Příště, až pojedeme do Londýna, tak kupujeme travel kartu - šetří čas a peníze.
Druhý závazek - dávat si větší pozor, čím se budeme dopravovat mezi letištěm a Londýnem (takhle je to snad srozumitelné) ...
Defectus

PS. Zde je k nahlédnutí pár poměrně dost nekvalitních fotek, tak alespoň pro představu...
Londyn (24. - 29.11.2005)